Hoe balanceer je informatie en commercie? Hoe geef én krijg je vertrouwen aan en van je klanten?
DIN 16:15 - 16:45
Lezingenzaal 2
Veel mensen willen hun huis verbeteren. Of het nou om het isoleren van je dak, het vervangen van je oude pvc regenpijpen door een mooie, duurzame zinken pijp, of het bedekken van het dak van je overkapping is.
Veel mensen zijn dus met hun huis bezig. En nu, met de huidige energieprijzen en energietransitie, helemaal. Maar de vakman is de komende 3 jaar volgeboekt en bij de lokale bouwmarkt hebben ze heel veel spullen. Maar is het advies er vaak ondermaats. En weet je dus nog steeds niet wat voor jouw situatie de beste keuzes zijn.
En dan moet je de klus ook nog klaren. Online zijn veel filmpjes te vinden. Maar die gaan vaak uit van één bepaalde situatie. En vaak een, voor de makers, ideale situatie. En die situatie is altijd nét even anders dan de jouwe.
Gevolg: keuzestress als het gaat om materialen en twijfel of de gekozen video echt op jouw situatie van toepassing is. Onzekerheid alom dus.
Hauster maakt moeilijke dingen makkelijker: van doe-het-zelf naar doe-het-samen(-met Hauster). Maar hoe geef je je klanten het vertrouwen dat ze de klus echt zelf aankunnen? En hoe krijg je als start-up het vertrouwen van ze om hun geld bij jou te besteden?
Hoe en wanneer serveer je de juiste informatie en met welke toon? Je wilt een overload aan informatie voorkomen. En een te grote afstand tussen jou en je klant als het gaat om de toon ook. Je wilt verder voorkomen dat ze verdwalen in een groot aanbod van materialen en accessoires. En hoe zorg je er dan nog voor dat ze daadwerkelijk op de koop-knop drukken?