Voetbalclub N.E.C.: groei van 10 naar 20 miljoen door slimme datastrategie
Het is de missie van voetbalclub N.E.C. om hun volledige fanbase te bereiken en te verbinden. En dat gaat veel verder dan het betrekken van de supporters die in het stadion zitten. Natuurlijk zijn seizoenkaarthouders voor een professionele voetbalclub van onschatbare waarde, maar ook andere doelgroepen zijn belangrijk voor de commerciële doelstellingen van de eredivisieclub.
Leer van N.E.C.’s ambities over het realiseren van ijzersterke relaties met de achterban, de lokale gemeenschap en de zakelijke markt als commerciële aanjager van de groeidoelstellingen. Door het belang van data centraal te stellen in haar strategie, is N.E.C. in staat om relevant(er) te communiceren met al hun doelgroepen en daar een verdienmodel van te maken.
Commercieel Manager van N.E.C. Robin Faber vertelt wat er voor nodig was om deze datagedreven transformatie te laten slagen:
- Van datafragmentatie naar een centraal 360° fanbeeld
- Hoe betrek je directie in datagedreven ambities
- Data personalisatie en fan engagement in de praktijk
- Focus als succesfactor
Leer nu van deze praktijkcase over klant/fangerichte strategieën en maak van jouw klanten fans!
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top