Van Tilburg Mode: een futureproof IT-landschap voor retail
Van Tilburg Mode uit Nistelrode steekt je in een modieus jasje. De kledingwinkel is hét adres voor de laatste mode voor heren, dames en kids, schoenen en sport. Gastvrijheid en klantgerichtheid staan centraal: terwijl je wacht, wordt je kleding op maat vermaakt. En die aanpak slaat aan: Van Tilburg Mode groeit, maar het e-commerceplatform bleef achter.
Als een modezaak met een prominente fysieke winkel, was het cruciaal dat de online en offline ervaringen naadloos op elkaar aansloten. Dat gebeurde voorheen op een custom webshopplatform. Dat had als voordeel dat de webshop destijd voldeed aan de wensen die Van Tilburg jaren geleden had. Nu ze de klantervaring online willen verbeteren, liepen ze tegen de grenzen van het platform aan. Ze kozen voor een nieuw e-commerceplatform, Scayle, maar hadden éénn belangrijke wens: het behouden van bestaande functionaliteiten.
Aan Happy Horizon de vraag om samen met Van Tilburg ervoor te zorgen dat de klant een naadloze ervaring heeft, zodat het online voelt alsof je in de winkel staat. Enkele van de uitdagingen waar we tegenaan liepen:
- Integratie: Scayle moest naadloos aansluiten op het bestaande IT-landschap, inclusief het kassasysteem, ERP XPRT en FashionCloud
- Behoud & innovatie: Bestaande functionaliteiten moesten behouden blijven, met ruimte voor nieuwe ontwikkelingen.
- Inzicht & flexibiliteit: Alle datastromen en koppelingen moesten beheersbaar en schaalbaar blijven voor toekomstige uitbreidingen.
Happy Horizon en Van Tilburg bundelden hun krachten om deze uitdaging aan te gaan. In deze presentatie delen we hoe het proces verliep en welke lessen we hebben geleerd.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top