50% ROI-verlies door besparingen op creatieve uitingen
Volgens Google en Nielsen wordt maar liefst de helft van je ROI bepaald door je uitingen. Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om het aanspreken van mensen, maar ook om hoe effectief het platform jouw boodschap bij de juiste doelgroep krijgt. De social advertising systemen zien daarbij jouw assets, ofwel creatieve uitingen als belangrijkste input. ‘Targeting by creative’, noemen we dat. Targeting zoals we die kennen, verdwijnt. Platforms kijken niet meer naar demografische filters, maar naar hoe mensen zich gedragen.
Joris en Bart laten je zien hoe de introductie van AI-functionaliteiten in de advertentiesystemen online marketing hebben veranderd. En waarom jouw uiting niet moet kunnen overtuigen, maar ook goed geïndexeerd moet kunnen worden. In deze sessie leer je scherpere keuzes te maken voor grotere resultaten.
Na deze sessie weet je:
- Hoe AI de advertentiesystemen hebben veranderd, en waarom je niet meer moet denken in kanalen en demografieën.
- Hoe je het algoritme voor je laat werken. - Hoe je kunt bepalen of jouw content gaat doen wat je hoopt dat het gaat doen.
- Hoe je doelgroepen bereikt in speciale advertentiecategorieën, zoals bij werving of financiële producten.
Verwacht een energieke sessie waarin diep wordt ingegaan op de geheimen van de social algoritmes, en theorie tastbaar wordt gemaakt met echte cases. Van werving tot het verkopen van luxe auto’s via YouTube. Met concrete handvatten om je eigen converterende content te maken of te beoordelen.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top