Wat is het geheim van MediaMarkt?

TUE 14:30 - 15:15

Keynote

Het retail landschap verandert voortdurend. Technologische ontwikkelingen, stijgende kosten, een krappe arbeidsmarkt, veranderende klantverwachtingen, de maatschappelijke opgave om te verduurzamen – de uitdagingen zijn legio.

Als retailer moet je jezelf continu opnieuw uitvinden om relevant te blijven. MediaMarkt is met 85 fysieke winkels in de Benelux marktleider in consumentenelektronica. En terwijl de afgelopen jaren diverse grote winkelketens omvielen, gaat het goed met de keten.

Onlangs opende MediaMarkt nog 7 nieuwe winkels op één dag en CEO Remko Rijnders kondigde, in een interview in de Telegraaf, de komst van een nieuw winkelformat en de introductie van een MediaMarkt Marketplace aan.

Wat is het geheim van MediaMarkt?

Hoe slaagt de uitvinder van ‘Experience Electronics’ erin om in de huidige uiterst competitieve marktomstandigheden, niet alleen rendabel te blijven, maar bovendien te groeien in omzet en in marktaandeel? Remko Rijnders (45) is sinds 2020 CEO van MediaMarkt Benelux. Daarnaast is hij als Chief Operating Officer verantwoordelijk voor het dagelijkse operationeel beleid van MediaMarkt in de Benelux, Spanje, Polen en Turkije. Ook geeft hij leiding aan alle Business to Business en Supply Chain van de MediaMarktSaturn Retail Group, die actief is in 11 landen.

In zijn presentatie gaat Rijnders in op trends en uitdagingen in de markt en de wijze waarop MediaMarkt daarop anticipeert om toonaangevend te blijven in consumentenelektronica. Aan de orde komen onder andere de customer centric approach die de basis is voor de ontwikkeling van een voornamelijk op brick & morter georiënteerde retailer naar een koploper op het gebied van omnichannel - een propositie waarbij het samenspel tussen online en offline verkoopkanalen de klant een naadloze shopping experience biedt. En Rijnders gaat in op de vier strategische pilaren van Employee Experience, Shopping Experience, Usage Experience en Impact Experience die het hart vormen van de strategie van MediaMarkt om Experience Champion te worden.

Uiteraard gunt Remko Rijnders ons ook een doorkijkje naar de nabije toekomst.

Hoe gaat MediaMarkt zijn store format Xpress verder uitrollen in de Benelux, en hoe ziet dit format er eigenlijk uit?

Wanneer komt de MediaMarkt Marketplace naar Nederland en welke voordelen biedt dit consumenten en leveranciers?

Welke supply chain uitdagingen voorziet hij en hoe treedt MediaMarkt die tegemoet?

Welke ontwikkelingen op het gebied van e-commerce gaan volgens Rijnders de komende tijd bepalend zijn?

Theme(s):

Omnichannel